واقعه غدیر از زمان صلح حدیبیه در بسطام بازسازی می شود
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

حسین گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن یادآوری اینکه بازسازی واقعه غدیر خم چند سالی است که از سوی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم انجام می‌شود، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی هنری سال 90  در 70 نقطه و در سال 91 در 100 نقطه کشور برگزار شده است و امسال قرار بر این است که در 122 نقطه کشور و از جمله در شهر بسطام برگزار شود.

وی افزود: اين رويداد بزرگ فرهنگی هنری از سوی سپاه پاسداران شاهرود و با همكاری ساير دستگاه‌های اجرايی استان و شهرستان و با استفاده از حدود 100 نفر از هنرمندان منطقه در شهر بسطام بازسازی می‌شود.

دبیر ستاد غدیر بسطام تصریح کرد: آشنايي بيشتر نسل جوان با این واقعه، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ غدیر و ابلاغ پيام آن که همانا گسترش فرهنگ ولایت است از مهمترین اهداف این رویداد است.

گلپایگانی ضمن بیان اینکه با بازسازی واقعه غدیر باورهای دینی و مذهبی مردم افزایش می‌یابد، گفت: امید است با همکاری نهادهای مرتبط، این واقعه با زیبایی هر چه تمام‌تر در شهر بسطام بازسازی شود.

وی با اشاره به سنت دید و بازدید از خانواده های سادات در روز عید غدیر، اظهار داشت: این مراسم در روز بعد از عید اجرا خواهد شد.

کارگردان بازسازی واقعه غدیر در بسطام ادامه داد: مکان‎يابي براي برگزاري حادثه غدير انجام شده و زمين مورد نظر نيز توسط شهرداري بسطام تسطيح خواهد شد.

گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان تقاضا می شود از همه توان و امکانات برای بازسازی این واقعه مهم استفاده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب